keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

ONKO MEIJÄN GURU PAREMPI KUIN TEIJÄN GURU?


Tässä kirjoituksessa...

- Kokemuksia Oneness-Pyhätöstä, Tähtitiedosta ja muustakin

Alkuun ote Oneness-yliopiston Sri Bhagavanin opetuksesta:

KYSYMYS: ” Bhagavan, autathan minua ymmärtämään mysteerin, että en ole olemassa. Opetus, Bhagavan; ” Minä henkilönä en ole olemassa”, sanot, että sinä olet minussa ja minä olen sinussa. Kuinka voit olla minussa, joka en ole olemassa Bhagavan? Kiitos Bhagavan!”

VASTAUS: ”Minä” on mielen luoma. Mieli tuhoaa kaiken, minkä se luo. Ainoa, mitä on , on Jumalallinen. Kun sanon, että olen sinussa tai jumalallinen on sinussa, se mitä tarkoitamme on, että sinä olet se jumalallinen. Sinä ja Jumalallinen ette ole erossa. Erillisyys on mielen luoma; minkä mieli loppujen lopuksi itse tuhoaa. Sinä huomaat olevasi jumalallinen, universumi; olet kaikki. Huomaat olevasi ” kaikki mitä on”. Havaitset myös, että sinä yksin olet olemassa, sinä olet Yksi. Ja mitä siellä on, on Ykseys. Näitä asioita ei voi älyn kautta ymmärtää, ne täytyy oikeasti kokea. Kun mieli tyyntyy, tästä tulee todellisuutesi. Mielesi on vihollisesi

Voin omakohtaisen samadhi-kokemuksen perusteella todeta tämän todeksi: Olemme kaikki, kaikessa ja kaikkialla. Ei ole mitään ulkopuolellamme, eikä ole mitään sellaista kuin ulkopuoli, tietoisuuden kentässä, joka olemme. Sama totuus voidaan löytää Raamatustakin, vanhasta testamentista eli:
 " Minä olen Se, joka Minä olen." 

Ramana Maharshi, jonka koen idän viisaista läheisimmäksi opettajaksi, vastaa oppilaalleen seuraavaan tapaan:
Ainut pysyvä asia on Todellisuus; ja se on Itse. Sanot "Minä olen", "Minä olen menemässä", "Minä olen puhumassa", "Minä olen tekemässä", jne. Yhdistä "Minä olen" tavuviivalla näissä kaikissa. Näin: MINÄ-OLEN. Se on pysyvä ja perimmäinen Todellisuus. Tämän totuuden Jumala opetti Moosekselle: "Minä olen se joka MINÄ-OLEN". "Olkaa hiljaa ja tietäkää että MINÄ-OLEN Jumala." Niinpä "MINÄ-OLEN" on Jumala.

Sinä tiedät, että sinä olet. Et voi kieltää olemassaoloasi ainoanakaan hetkenä. Koska sinun täytyy olla voidaksesi kieltää sen. Ymmärrät tämän (Puhtaan Olemassaolon) hiljentämällä mielesi.Mieli on yksilön ulospäin suuntautunut kyky. Jos se käännetään sisäänpäin, siitä tulee ajan myötä hiljaisuus ja se "MINÄ-OLEN" yksin vallitsee. "MINÄ-OLEN" on koko Totuus, OM.

Ramanan tarkoittama Itse ei tietenkään ole se tuttu "Minä" tai "Sinä" jonka rakas illuusiomestarimme ego-mielemme on esiin taikonut. Samadhin Itseoivalluksen sain lähes 20 vuotta sitten ja sen jälkeinen henkinen matka on ollut vain tuon oivalluksen todeksi elämistä, jotta se olisi totta myös päivätietoisessa arjessa, eikä vain meditaatioiden autuudessa.

Monia kotiinsaattajia Jumal-oivallukseen tähtäävällä tiellä on ollut ja viime aikoina yhä voimallisemmin elämän uneksi näkemisen ei-dualistinen opetus, jota myös Ihmeiden Oppikurssi opettaa.

Kulunut vuosi on tarjonnut muitakin tienviittoja jälleen kuten aiemmassa blogi-kirjoituksessa kerroin, on Tiibetiläisen unijoogan harjoittaminen ja ohjaaminen ollut todella huikaiseva matka niin oman sielun pimeyteen kuin valoon ja tietenkin myös näiden vaihteluiden taakse!
Unijoogan kokeminen yhdessä ryhmän kanssa on voimistanut kokemusta: jaettu ilo ja oivallus on moninkertainen. Eniten viimeiset kuukauden ovat opettaneet, että todellakin: Kaikki tässä päiväunessa kokemamme ovat osa unenkudosta, joka jatkuu niin öisin kuin päivisin ja samat teemat tulevat vastaan niin monia reittejä myös arjen seikkailuissa.

Matka Oneness- pyhättöön Kyyjärvelle helmikuun loppupuolella oli yksi tällaisista päivätietoisista unista, jonka aikana Todellisuus puhutteli meitä matkalaisia Mayan eli harhan verhon lävitse. 

Suomessa on tällä hetkellä kaksi pyhättöä, toinen Lahdessa ja tonen Kyyjärvellä. Pyhättöjä pitävät Oneness-yliopistolla siihen koulutetut ja valitut, heränneet ohjaajat. Kyyjärvellä ohjaajina toimivat ihanat valon olennot Suvi, Jaana ja Jarkko. Pyhättö sijaitsee Suvin kotona ja jo ensikertaa sinne astuessa saattoi aistia todella korkean rakkaudellisen energian kun ryhmä meditoi ensimmäisessä huoneessa.

Päivä kaikkinensa oli sekä rankka, että antoisa. Rankka osallistujamäärän takia, antoisa sisällöltään. Matkaa Oulusta kertyy noin 350 km, joten matkat yhdistettynä koko päivän istumiseen pyhätössä ottivat voimille. Sen sijaan energia ja Jumalaisen läsnäolo pyhätön huoneissa oli erittäin voimakas ja avaava.

Yleensä aina ennen Oneness-prosesseihin menoa alkaa prosessi jo vähintään viikkoa ennen kurssia tai tapahtumaa, niin nytkin. Sain mitä ihmeellisempiä puhdistusoireita vaikka yleensä olen terve. Sain mm. todella kovan flunssan, joka KATOSI 10 minuutissa kun niin päätin (koska en halunnut sairastaa matkalla) Flunssa palasi tosin takaisin noin viikon kuluttua. Tuollaisen todella kovan vuotavan flunssan katoaminen kuin sormea näpäyttämällä osoitti jälleen hyvin selkeästi, että sairaus on ajatus, oma luomuksemme.

Unet olivat myös hyvin selkeitä ja opastavia ennen prosessia. Sri Bagavan tuli uneeni kertomaan, että saan suuremman hyöydyn prosessista kun teen kundaliiniharjoituksia runsaasti edellisen viikon ajan. Näin tapahtuikin.

3-huoneen prosessi on nimeltään tämä pyhätöissä ohjattava Oman Jumalallisen kohtaaminen. Jumalaisesi on siis sisäinen asia. Oneness on riippumaton dogmeista tai uskonnoista. Jumalasi voi ja saa olla Jeesus, Budha, Allah, Pyhä Henki tai Korkein Itse, muutamia esimerkkejä mainitakseni. Muoto ja nimi on Sinun ja Jumalaisesi välinen asia.

Ensimmäisessä huoneessa on yhteinen opastus ja meditaatio. Seuraavaan 2. huoneeseen mennään yksin, rukoilemaan, kokemaan, kohtaamaan oma Sisäinen Jumaluus, joka voi myös manifestoitua ulkoiseen todellisuuteen. Ihmeitä on todistettavasti tapahtunut näissä prosesseissa runsaasti ympäri maailmaa. Jumalaisesi hahmo voi jopa tulla fyysiseksi ja keskustella kanssasi. Voit saada opastusta, ohjeita tai mitä tarvitset. Tämä on käsittääkseni Baghti-joogaa sen kehittyneimmässä muodossaan  ja suurin Ihme on varmasti se Rakkaus, joka tämän kaiken esiin kirvoittaa.

Itse koin Sri Murtin (kuva Sri AmmaBagavanista) heräävän eloon jollakin tavalla. Amma heilautti kättään ja vilkutti silmäänsä, mutta Bagavan jonka koen heistä itselleni läheisemmäksi ei liikkunut. En kuitenkaan ollut edes pyytänyt mitään "erikoista" tapahtuvaksi, sillä näen ilman materialisoitumistakin ja luotan henkiseen todellisuuteen. 

Ihmeitä, myös materialisoitumisia olen saanut lahjaksi kokea tähänkin mennessä, joten minulle riitti läsnäolo ja siunaukset, joita 2. ja 3. huoneessa sain.  Yhdistyminen energiaan huoneissa käynnin välillä patjalla maaten oli myös voimallinen kokemus. Hyvin syvällä tapahtui asioita, joita on vaikea sanoin selittää, joten en edes  yritä. 

Olen kuullut joitakin arvosteluja Onenessista ja yleensä aina arvostelijat ovat heitä, jotka eivät itse ole koskaan kokeneet mitään Onenessin piiirissä, vaan tuomitsevat omien konseptiensa ja luulojensa mukaisesti.Sanovat, että kyseessä on "joukkohypnoosi" tai muu hysteria, joka leviää "guru-organisaatioissa" helposti. Heille voin todeta, että suurin joukkohypnoosi on käynnissä parasta aikaa omassa mielessäsi, jos uskot olevasi olento, joka elää "tässä maailmassa" ja maaimasi on sinulle totta ja  samalla jotakin eriä kuin Sinä Itse sen havaitsijana olet. Onenessin kaltaiset kokemukset, tilat ja oivallukset sen sijaan ovat omiaan herättämään hypnoosista heidät, jotka uskaltavat hetkeksi luopua omasta rakkaasta konseptistaan ja ohjelmoinnistaan ja  uskosta sen paremmuuteen ja eroihin muihin henkisiin teihin nähden.

Itse kokeilen ennen kuin lähden tuomitsemaan ja lähes aina olen kokenut SAMANLAISUUTTA  ja ykseyttä eri näkemysten välillä, enkä niinkään eroja. Joskus olen toki todennut, ettei joku menetelmä tai opettaja sovi itselleni ja sitten (vasta) olen luopunut eli tiedän toki, että vääriä gurujakin on runsaasti liikkeellä, mutta ehkä "vääräkin" on "oikea" hänelle, joka sellaisen kokemuksen tarvitsee.  Ehkä tärkein kriteeri eri henkisiä opetuksia tai organisaatioita arvioidessa onkin vanha tuttu sananlaskume: "Hedelmistään puu tunnetaan". Ja Oneness-puussa näyttää kasvavan todella mehukkaita ja terveitä omppuja :)


Oneness- Pyhätön jälkeen lähes välittömästi suuntasin matkani Etelä- Suomeen..laulun sanoin: Mäntsälä mielessäin... Tuon matkan aikana unijoogan teema oli pelon havaitseminen sisällään ja ulkopuolellaan. Kellokoskella pääsin ensimmäistä kertaa kokemaan meditaation Kalevi Riikosen Tähtitiedossa. Paikka oli ihana ja koulutuspäivän anti hyvä, mutta itselläni herätti ihmetystä paikalla olevien ihmisten tarve suojautumiseen. Tuollainen tarve perustuu tietenkin pelkoon ja ihmettelimmekin naisystäväni kanssa mitä he pelkkäävät? Suojaus aiheena oli hyvin suosittu, mutta eikö oma valo ole paras suoja? Yhteys Korkeampaan Itseen oli kuitenkin Kalevinkin meditaatio-ohjauksen mukaan suoja joka toimii ja tämän voin itsekin hyvin allekirjoittaa.


Myös erikoisia voimakkaita kundaliinin kohoamisia koimme yhden ystävän kanssa meditaatioiden aikana Tähtitiedossa.Tuntui kuin koko lattia olisi heilahdellut allamme, mutta muut kaksi mukanamme ollutta eivät tunteneet mitään, vaikka istuivat vieressämme. Positiivinen ja osuva oli myös Kalevin toteamus siitä kuinka "maailmassa" eivät vain hyvän ja pahan voimat taistele, vaan lisäksi myös henkiset suuntaukset taistelevat keskenään paremmuudestaan ja esimerkiksi taikavarvun kanssa mittaillaan sitä onko jonkun aura suurempi tai pienempi. Itse olen kuullut, että hurjiakin lukuja auran koosta on saatu mitattua :))

Etsikäämme siis ykseyttä myös henkisiin piireihimme sillä Mikä Ykseys se sellainen on, joka erottelee "meidät ja muut" ja julistaa hiekkalaatikkoleikeissään: "Meijän guru on parempi kuin teijän guru! "

Gurusi on sisälläsi ja sieltä hänet myös löydät. Vuorelle johtaa todella monta polkua, jotka risteävät toinen toistensa kanssa. Tänään olet Kristitty, huomenna Buddalainen ja seuraavassa elämässä Hindu. Jumalasi ei kuitenkaan katso nimilappuja tai konsepteitamme, vaan on aina se Sama.

- Sisäavaruuden uutisista Tähtipölyä hiuksiisi heittää Marjut

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti